Snabba bud och besked

Från att inte fatta alls hur man fyller i anmälan till anlagsprov i viltspår, till att vi redan ska göra det på fredag. Tack vare Fia, våran allas träningskompis, som är viltspårsdomare fixade så jag & Simbaa får gå det redan på fredag hemma hos henne. Hur bra som helst. Om vi klarar det så är det tänk att åka på öppenklass på Hjortkvarnsprovet sen i april!

Så kände att vi behövde lägga några spår nu i veckan,, så lade två idag, varav ett som jag gick på eftermiddagen och det andra får ligga över natten tills imorgon bitti. Det passar bra, eftersom jag börjar jobba 12. Det blåste förskräckligt idag så det var inte världens bästa förutsättning, då det sällan blåser så mycket, då blir det heller ingen träning i den miljön så mycket.. Jag kände att han fick problem i vinklarna, men hittade han bara rätt efter dem så gick han i spårkärnan hela tiden. Men vinklarna brukar sitta klockrent nämligen. Det var rätt öppen mark, och inte så tät skog heller. Försökte lägga det andra spåret i tätare skog, om det kan underlätta för honom i morgonbitti... kanske blir jättesvårt i morgon.. det visar sig =) Han hade ett mycket lugnare tempo också idag, men kan nog bero på att han upplevde spåret lite svårt, då vinden tagit tag i all doft och rört runt ett bra tag...



Så här pigg var han på att åka ut i spåret när det var dags ;) Min lilla skrutt <3




En herre som är stolt som en tupp när han bär den till bilen =)  


Kommentarer
Postat av: Anonym ;)

Som en tupp! HA HA HA Ja jag säger då att det är hen hel hönsgård!!!

2012-03-19 @ 22:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0